Blog

Królowa matematyka – dzień III – poranek

Zajęcia zaczęliśmy od rozmyślań “co by było, gdybyśmy nie znali pojęcia ‘centymetr/metr’ ? ”  Niebiescy wymieniali się pomysłami, w jaki sposób można zmierzyć długość sali czy dywanu. Padały różne propozycje : za pomocą książki, własnego ciała lub kroków. Przybliżyliśmy sobie krótką historię miar, którą posługiwali się m.in. starożytni Egipcjanie czy Rzymianie.

Następnie zabraliśmy się za zbieranie pomiarów pomieszczeń naszego przedszkola. Dzieci podzieliły się na dwuosobowe zespoły, z czego jedna osoba robiła pomiar, a druga go zapisywała.  Mierzyliśmy krokami, stopami, a także dłonią.  Na koniec wykorzystując linijki, miarę krawiecką, stolarską oraz taśmę mierniczą sprawdzaliśmy długość różnych przedmiotów w naszej sali.