Blog

Tematyka zajęć realizowanych we wrześniu w Grupie Czerwonej

Wrzesień 2014

 

I. Idziemy do przedszkola

  • Poznajemy przedszkole- zapoznanie się z nazwą przedszkola oraz nazwą grupy; poznanie terenu zabaw, ustalenie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu
  • Zabawy integracyjne: „Nasze imiona”, „Nić przyjaźni”
  • Doskonalimy aparat mowy w zabawach ortofonicznych: „Wąchamy kwiatki”, „ Chodzi mucha po suficie”
  • Słuchanie wiersza Urszuli Piotrkowskiej „A ja jestem przedszkolakiem”- rozmowa na temat treści /Dlaczego dzieci chodzą do przedszkola? Co robią rodzice i starsze rodzeństwo, kiedy jesteśmy w przedszkolu? Co dzieci robią w przedszkolu?/
  • Praca plastyczna „Kolorowy Przedszkolak”
  • Wskazywanie i określanie niektórych części ciała: nogi, ręce, głowa, brzuch; wskazywanie różnic w wyglądzie kolegów

II. Kot jest czysty i my też

  • Zabawy integracyjne „Do kogo toczy się piłka?”, „Budujemy mosty”
  • Poznawanie zasad kulturalnego zachowania
  • Poznajemy kota- omówienie jego wyglądu i wskazywanie części ciała kota: uszy, pyszczek, łapy, grzbiet, ogon, pazurki; zabawa zręcznościowa „Kot i piłka”
  • Zabawy ruchowe „Uciekaj myszko do dziury”, „Wielkie mycie”, „Powiedz i dotknij”
  • Zapoznanie się z wierszem Ali Hanny Murgrabii „Zgadywanka rymowanka”, omówienie treści wiersza
  • Zajęcia plastyczne „Kocie uszy”. Wdrażanie do zainteresowania zabawami parateatralnymi
  • Rozwiązywanie zagadek dotykowych z określeniem cech przedmiotów; miękki, twardy.
  • Rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów potrzebnych do higieny ciała

III. Jesień przyszła do nas

  • Szukanie oznak jesieni- poznanie darów jesieni.
  • Słuchanie fragmentu wiersza Hanny Zdzitowieckiej „Skarby jesieni”
  • Obserwowanie przyrody, zbieranie liści, nazywanie ich kolorów, rozmowa na temat zmian zachodzących w kolorystyce drzew
  • Pomocnicy Pani Jesieni – szacowanie liczebności zbiorów, posługiwanie się określeniami: dużo, mało, ciężki, lekki
  • Rysowanie jesiennego obrazka – utrwalenie znajomości barw jesiennych: kolor żółty, pomarańczowy, brązowy i czerwony
  • Jesień pobudza zmysły- poznawanie jesieni wszystkim zmysłami
  • Posługiwanie się określeniami smaków: słodki, słony, kwaśny
  • Rozpoznawanie rytmu i skrajnych rejestrów dźwiękowych: wysokich i niskich.
  • Jesienna pogoda – rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych często występujących jesienią

IV. Gdzie rosną owoce i warzywa

  • Co tak pachnie i smakuje?- wielozmysłowe poznawanie owoców, nazywanie spożywanych potraw i określanie ich smaku
  • Zabawa „Pomidor”, „Zbiór jabłek”, „Gotujemy kompot”, „Cebulka”
  • Wysłuchanie wiersza Jana Brzechwy „Na straganie” – próba wskazania jakie warzywa leżały na straganie
  • Zajęcia plastyczne „Kukiełki warzywne”
  • Rozwiązywanie zagadek o owocach i warzywach
  • Praca plastyczna „Kolorowe jabłka”- malowanie palcami
  • Rozpoznawanie owoców za pomocą dotyku w zabawie „Czarodziejski worek”
  • „Gdzie schowała się cebula?”- utrwalenie znajomości określeń położenia przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok, na, za, pod, przed

Współpraca z rodzicami:

Serdecznie zachęcamy do włączenia się w przygotowane dla naszych przedszkolaków zajęcia i przyniesienie do przedszkola:
- dowolnego przedmiotu w kolorze czerwonym – piątek 5.09
- warzywa lub owocu do kącika przyrody 22.09

Dziękujemy!