Blog

Niebiescy w Toruniu

Na wycieczkę wyruszyło 14 odważnych przedszkolaków. Byliśmy świetnie przygotowani logistycznie (pełne plecaki prowiantu na wszelki wypadek) i merytorycznie. Po obejrzeniu filmów, albumów, przewodników, przeczytaniu legend, poznaniu życiorysu Kopernika, pieczeniu pierników i wysłuchaniu opowieści o budowie średniowiecznego miasta, Niebiescy stwierdzali nawet, że  Toruń jest zbyt nowoczesny jak na ich wyobrażenia. Poza taką drobną reklamacją nie mieliśmy powodów do narzekań.

1. PKP Intercity zapewniło nam  wygodną podróż do Torunia – pustym wagonem z przedziałami I klasy!
  2. Było słonecznie, ale nie upalnie.
  3. W planetarium pokazano nam ciekawy film.
  4. Mogliśmy swobodnie dysponować kieszonkowym wybierając wśród rozlicznych pamiątek.
  5. Zobaczyliśmy zaplanowane obiekty – ratusz, pomnik Kopernika, dom narodzin astronoma, ciekawe kamienice na Rynku, katedrę z epitafium  uczonego.
  6. Zgodnie z życzeniami Niebieskich zmodyfikowany został nieco plan zwiedzania – pominęliśmy Muzeum Piernika, a w zamian poszukaliśmy toruńskiego smoka, spędziliśmy sporo czasu w malowniczo położonych nad brzegiem Wisły ruinach zamku krzyżackiego, cieszyliśmy się legendami opowiadanymi przy Bramie Klasztornej nieopodal Krzywej Wieży
  7. Ponieważ wszystkie atrakcje były położone niedaleko od siebie zachowaliśmy sporo sił na powrót – zorganizowanie słodkiego przyjęcia, gry i zabawy.

Dziękuję wszystkim za współpracę – rodzicom za wiarę w swe dzieci i nauczycielki, nauczycielkom za troskliwą opiekę i  czuwanie nad sprawnymi przygotowaniami do wycieczki, Panu Jakubowi za zrozumienie dla niestandardowych pomysłów kadry. Szczególne podziękowanie kieruję dla Pani Ani za wielotygodniowe perfekcyjne przygotowanie dzieci do zwiedzania wspaniałego Torunia. No i na koniec podziękowania dla Pani Ewy, dzięki której dojeżdżając do docelowej stacji chór przedszkolaków wykonał pieść o Toruniu.