Blog

Dzień polskiej żywności część II

Zajęcia rozpoczęliśmy matematyczna łamigłówka, której elementami były owoce pochodzące z polskich sadów – jabłka, gruszki i śliwki.

Potem zaczęliśmy praktyczne zajęcia. Na stole znalazło się mnóstwo produktów z przedszkolnego ogrodu i przedszkolnej spiżarni. Dzieci zobaczyły jak szybko więdną (oregano) i psują się (jeżymy) przyniesione z ogródka poprzedniego dnia. Zastanawialiśmy się więc jak można uchronić żywność przed zepsuciem. Dostrzegliśmy na stole produkty suszone (pestki słonecznika, fasolę), mrożone (truskawki), zamknięte w puszkach (tuńczyk, kukurydza), wędzone (wędliny). Rozwiązywaliśmy różnorodne zadania wskazywane przez Ciocię – proszę znaleźć produkty nie pochodzący z polskiego ogrodu (na przykład cytryna), proszę znaleźć produkty pochodzenia zwierzęcego (mleko, jajka). Wiele zadań okazało się zadaniami bardzo trudnymi, ale wspólnymi siłami znaleźliśmy rozwiązanie każdej zagadki. A potem powędrowaliśmy do ogrodu, by przynieść koszyk zielonych pomidorów i według przepisu “Smażone, zielone pomidory” zrobić  konfiturę. Ciekawe, czy będzie nam smakować?