Blog

Zajęcia związane z Dniem Przewodników i Ratowników Górskich

W poniedziałek ciocia Ewa przyniosła mnóstwo różnorodnych przewodników i map – oglądaliśmy je,  uczyliśmy się jakie informacje można z nich wyczytać. A we wtorek sami stworzyliśmy własną mapę Ursynowa. Podzieliliśmy się zadaniami i każdy rysował własną ikonę ważnego dla nas obiektu- stacji metra, parkingu, przedszkola, przystanku autobusowego, domu mieszkalnego, sklepu, placu zabaw. Potem ciocia powieliła w odpowiedniej liczbie egzemplarzy zmniejszone rysunki, Ciocia Krysia narysowała duży plan Ursynowa, a my wklejaliśmy w stosowne miejsca ikony. Nasz plan oglądać można w hallu przedszkola.

W środę odwiedziliśmy park linowy, używając sprzętu takiego jak prawdziwi górscy ratownicy i tak jak oni pokonując lęk przestrzeni i własne słabości. A przed wyjściem na zajęcia obejrzeliśmy prezentację zdjęć z górskich wypraw cioci Ewy ukazującą piękno (panoramy, rośliny, zwierzęta) , ale i grozę gór.

Czwartek i piątek były dniami tworzenia ogromnej makiety. Ugniataliśmy masę solną, formowaliśmy góry, przełęcze, kotliny, malowaliśmy odpowiednimi kolorami piętra roślinności, a potem opisywaliśmy makietę wykorzystując słowa poznane przez cały tydzień (szlak, schronisko, wodospad, hale, jaskinia). Po tym tygodniu góry nie maja dla nas tajemnic!