Blog

Plan pracy grupy Żółtej

1.Lubię wodę
•Poznanie nazwy nowego miesiąca, utrwalenie nazw miesięcy
•”Skąd się bierze woda?” – praca z wierszem M.Terlikowskiej “Przygoda kropli wody”, bajka na rzutniku “Przygoda kropelki”
•Poznanie różnych właściwości wody w doświadczeniach: Co pływa, a co tonie? W co może zamienić się woda? Co rozpuści się w wodzie?
•Praca z obrazkiem “Woda potrzebna do życia” – rozmowy na temat prawidłowego i nieprawidłowego wykorzystania wody
•Rozwijanie sprawności manualnej w zabawach z mokrym papierem i składaniem łódeczek
•Zabawa ruchowa rozwijająca koordynację “Podaj miseczkę z wodą”
•Zabawy rozwijające słownictwo “Co robi woda?” – stosowanie odpowiednich czasowników
•Kształtowanie wrażliwości słuchowej – “Odgłosy wody”
•Zabawy ruchowe “Omiń kałuże”, „Żabki”

II Jak rośnie roślina?
•”Świat roślin” – rozmowa na podstawie ilustracji: budowa, etapy wzrostu, warunki potrzebne do życia
•Zajęcia z wykorzystaniem wiersza M. Niewelskiej “Ziarenko” – opowiadanie treści utworu własnymi słowami z zachowaniem kolejności zdarzeń
•Zajęcia praktyczno – gospodarskie: Założenie mini ogródka w sali (szczypiorek, zioła), wiosenne porządki w przedszkolnym ogródku
•Zabawa naśladowcza “Sadzimy rośliny”
•Praca plastyczna wykonana techniką orgiami “Bukiet kwiatów”
• “Narzędzia ogrodnika” – doskonalenie sprawności manualnej w rysowaniu po śladzie
•Zabawy ruchowe: ćwiczenia równowagi w chodzeniu po wyznaczonej ścieżce

III. Pobudka! To już wiosna!
•Nazywanie charakterystycznych cech nowej pory roku
•Poszukiwanie oznak wiosny – Wycieczka do Wilanowa (piątek 20.03)
•”Wiosenny bukiet” – nazywanie gatunków kwiatów: tulipan, stokrotka, krokus, przebiśnieg, żonkil
•”Ptasi śpiew” – oglądanie ilustracji i słuchanie nagrań śpiewu skowronka
• Pamięciowe opanowanie wiersza W. Broniewskiego “Przebiśnieg”
•Konkurs fotograficzny – poszukiwanie w okolicy oznak wiosny, wykonanie zdjęcia przez dzieci
•Wysłuchanie utworu “Wiosna” A.Vivaldiego, swobodna ekspresja plastyczna

IV. Jajka, kolorowe pisanki
•Dzielenie się doświadczeniami na temat tradycji Świąt Wielkanocnych
•Stworzenie wielkanocnego kącika – nazywanie świątecznych symboli
•Wykonanie wielkanocnych kartek dla najbliższych
•Układanie historyjki obrazkowej “Śmigus – dyngus”
•Rozwijanie sprawności manualnej w ćwiczenia graficznych typu połącz kropki (ozdabiamy szablon pisanki), kontynuowanie rytmów (wielkanocny wzorek)
• Zabawy taneczne do piosenki „Pisanki”
• Świąteczne warsztaty z rodzicami – (poniedziałek 30.03, g.16.30)

Współpraca z Rodzicami:
Serdecznie zachęcamy do włączenie się w przygotowane dla naszych przedszkolaków zajęcia i przyniesienie do przedszkola:
• Wiosenny kwiatek – czwartek 19.03.
• Zaadresowana koperta ze znaczkiem na wielkanocną kartkę – poniedziałek 23.03.
Dziękujemy!