Blog

Plan pracy gr. Żółtej

I. Co nam niesie jesień?
• Poznanie nazwy nowego miesiąca, utrwalenie nazw pór roku.
• Oglądanie jesiennych ilustracji, zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy obecnej pory roku, podejmowanie próby opisu ilustracji.
• Zapoznanie z wierszem D. Gellner „Park jesienią”, pamięciowe opanowanie tekstu.
• „Jesienny miniqiuz” – rozwiązywanie zagadek związanych z jesienią.
• Rozwijanie percepcji wzrokowej w zabawie „Jaki to owoc/warzywo?”.
• „W parku”- spacer: nazywanie napotkanych drzew, zwracanie uwagi na kształty i kolory liści, owoce.
• Zabawy matematyczne z wykorzystaniem materiału przyrodniczego: układy rytmiczne (3 elementy), dodawanie i odejmowanie na konkretach (w zakresie 5).
• Zabawy ruchowe: „Kałuże”, „Leci kasztan”.

II. Jem zdrowo i kolorowo.
• Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych: praca z wierszem S. Skaryszewskiego „Dla każdego coś zdrowego”.
• Gra dydaktyczna „Skąd się bierze jedzenie?”.
• Zmysłowe poznanianie świata w zabawie „Rozpoznaj owoc lub warzywo”.
• Wycieczka na pobliski targ z owocami i warzywami, wspólne przygotowanie podwieczorku.
• Wzbogacania słownictwa w zabawie gramatycznej „Jabłko – marchewka”.
• Rozwijanie sprawności manualnej – lepienie wybranych owoców i warzyw z plasteliny.
• Zabawy matematyczne „Wiem, co jem”: porównywanie i grupowanie obiektów (tworzenie zbiorów), określenie liczebności z użyciem słów: więcej, mniej, tyle samo.
• Zabawy ruchowe: „Sygnały”, „Samoloty”.

III. Moje drzewko.
• Czytanie i oglądanie książeczek związanych z drzewem, lasem, parkiem.
• Praca z obrazkiem „Jak zbudowane jest drzewo?”, próba samodzielnego rysowania drzewa.
• Zabawa dydaktyczna „Co nam daje drzewo?” – znaczenie drzew w przyrodzie.
• Kalkowanie liści, rysowanie po śladzie.
• Praca plastyczna – drzewo w czterech porach roku.
• Zabawy rozwijające zmysł słuchu „Papier, plastik, szkło”.
• Zabawy matematyczne „Prawa i lewa ręka”.
• Zabawy ruchowa „Moje drzewko”.

IV. Leć latawcu, leć.
• Rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych, obserwacja pogody, samodzielne określanie cech jesiennej pogody.
• Kolorowanie lub rysownie pojazdów poruszających się w powietrzu.
• Praca z wykorzystaniem wiersza Cz. Janczarskiego „Latawiec”.
• Zabawy z chustą animacyjną „Jesienny wiatr”.
• Ćwiczenia oddechowe w zabawie „Psotny wiatr”.
• Naśladowanie odgłosów wiatru za pomocą papieru, folii itd.
• Samodzielne wykonanie samolotów z papieru, „Gdzie wylądował samolot?” – określenie położenia przedmiotów w przestrzeni.
• Zabawy ruchowe: „Bibułki na wietrze”, „Lecimy w przestworza”.
• Zabawy matematyczne: porównywanie wielkości i długości przedmiotów.

Współpraca z Rodzicami:
Serdecznie zachęcamy do włączenia się w przygotowane dla naszych przedszkolaków zajęcia i przyniesienie do przedszkola:

– przyniesienie do przedszkola „oznaki jesieni” (po czym możemy poznać, że jest już jesień?) – piątek 3.10
– przyniesienie jednego zdrowego produktu (proszę przygotować dziecko do krótkiej wypowiedzi „Dlaczego to jest zdrowe?”) –
piątek 10.10
– zrobienie karty do „Zielnika – drzewa” – przygotowanie karty o formacie A4 z naklejonym liściem, ewentualnie owocami drzewa i podpisem – 17.10.
Dziękujemy!