Blog

Plan pracy gr. Żółtej – wrzesień

I. W moim przedszkolu

Poznajmy się – zabawy integracyjne w kole: „Poznaj mnie”, „Grześ do Kajtka”, wypowiadamy się na swój temat (ulubiona zabawa w przedszkolu, potrawy itd.), zabawa słowna „Zgadnij, o kim mówię?”
Przypomnienie nazwy przedszkola i poznanie nowej nazwy grupy – Grupa Żółta.
Rozpoznawanie swojego imienia zapisanego na wizytówce.
Wzorowy przedszkolak – wspólne ustalenie i zapisanie zasad obowiązujących w przedszkolu.
Co można robić w przedszkolu? – rozmowa na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „W przedszkolu jak w domu”
Jestem dyżurnym – ustalenie zasad wyboru dyżurnego grupy i należących do niego zadań
Rozwiązywanie zagadek słuchowych: „Skąd dobiega dźwięk?”, „Cześć, to ja, przedszkolak”.
Zabawy matematyczne: liczenie w zakresie 5, liczebniki główne i porządkowe.

II. Ja i moi koledzy

Zabawy integracyjne: „Plątanina wełny”, Spróbuj mnie naśladować”, „Magnes”, „Tańczmy wszyscy razem”, „Szybko podaj dalej”, „Iskierka”.
Rozróżnianie różnych stanów emocjonalnych, zabawa w robienie minek „Jaki mam nastrój?”
Ćwiczenie regulowania natężenia głosu „Jaki mam humor?”.
Praca plastyczna „Mój ulubiony kolega”.
Utrwalenie znajomości schematu własnego ciała i nazw części ciała w zabawie „Czarodziejskie zaklęcie”.
Moja ulubiona zabawka – prezentacja, narysowanie zabawki.
Pamięciowe opanowanie wiersza I. Suchorzewskiej „Mam trzy latka”.
Zabawy rozwijające zmysł dotyku „Co to może być?”.
Zabawy matematyczne: porównywanie i grupowanie obiektów („Przeciwieństwa”), układy rytmiczne, porównywanie wielkości przedmiotów (zabawy z klockami).
III. Magiczne słowa

Zapoznanie z wierszem H. Świąder „Magiczne słowa”, rozmowa na temat treści.
Zabawy utrwalające stosowanie zwrotów grzecznościowych „Poproszę”, „Przywitanie”, zabawa słuchowa „Jakie słowo mam na myśli?”.
Nauka na pamięć fragmentów wiersza Cz. Janczarskego „Piękne zwyczaje”.
Rozwiązywanie zagadek pantomimicznych „Zgadnij, co robię?”.
Praca plastyczna: „Sowa – przypominajka”.
Zabawy językowe: dzielenie imion na sylaby, wymyślanie wyrazów rozpoczynających się na dana sylabę.
Zabawy matematyczne: figury geometryczne (odwzorowywanie figur za pomocą drucików kreatywnych).

IV. Szczotka, pasta…

Kształtowanie nawyków higienicznych: mycie zębów po posiłkach – samodzielne nakładanie pasty, zakręcania tubki itp., mycie rąk po wyjściu z toalety i przed posiłkami.
Układanie historyjki obrazkowej „Myjemy zęby”.
Zapoznanie z wierszem I. Rup „Dbajmy o zęby”, rozmowa na temat treści.
Co robi dentysta? – zapoznanie z zawodem.
Rozwijanie sprawności manualnej: rysowanie po śladzie (zabawy z kalkami).
Rozwiązywanie zagadek dotyczących higieny.
Zabawy matematyczne: wymienienie liczebników w poprawnej kolejności „Liczymy ząbki”.

Współpraca z Rodzicami:

Serdecznie zachęcamy do włączenia się w przygotowane dla naszych przedszkolaków zajęcia i przyniesienie do przedszkola:
– przyniesienie do przedszkola „koloru żółtego” (przedmiot, owoc, kwiatek…) – czwartek 4.09
– przyniesienie ulubionej zabawki dziecka – czwartek 11.09

Dziękujemy!